Piszemy CV – jak się wyróżnić?

Piszemy CV – jak się wyróżnić?

 

Praktycznie wszyscy dorośli ludzie mają za sobą doświadczenia związane z poszukiwaniem pracy. I w zasadzie wszyscy wiemy, że to spore wyzwanie, a efekty bywają rozmaite i z reguły są uzależnione od szeregu czynników. Generalnie fakty są takie, że nikt nikomu nie jest w stanie zagwarantować posady i czasami nawet szukając bardzo długo, można pozostać „na lodzie”. Czy to oznacza, że nie ma sposobów na to, aby skutecznie zwiększyć swoje szanse na znalezienie sensownego angażu? Takie rozwiązania jak najbardziej istnieją. Należy tylko zwrócić się w tym temacie do odpowiednich specjalistów lub po prostu szukać samodzielnie wskazówek w sieci lub prasie. Powiedzmy, że w tym momencie piszemy

CV – jak się wyróżnić?

Co zawrzeć w tekście, aby pracodawca to właśnie na nas zwrócił większą uwagę? Generalnie pod względem zawartości większość „cefałek” nie różni się od siebie diametralnie, albowiem zestaw informacji w nich zawieranych jest raczej stały i niespecjalnie zmienia się w czasie. Mimo to trzeba zaznaczyć, że doświadczenie zawodowe oraz wykształcenie każdy ma inne, więc jeśli mamy się w tym aspekcie czym pochwalić, to nasze szanse na pracę z pewnością rosną. Pojawia się jednak inne pytanie – czy forma naszego CV ma znaczenie?

Odpowiednia forma idąca w parze z treścią

Coraz powszechniejszym zjawiskiem, które da się zaobserwować na rynku pracy na całym świecie jest tworzenie tak zwanych kreatywnych CV, jakie mogą zawierać w sobie rozmaite elementy – nawet multimedialne. Swego czasu pojawiły się w sieci doniesienia o aktywnych CV wykonanych w technologii rzeczywistości poszerzonej (ang. augmented reality), część kandydatów decyduje się też przekazywać pracodawcom aplikacje w postaci stron internetowych, na które wchodzi się, skanując kody QR. Opcji jest dziś bardzo wiele i masa z nich na rozmaite sposoby wykorzystuje potencjał kryjący się w nowych technologiach. Co do treści samego CV, tu należy stawiać na daleko idącą poprawność językową. Wszelkie błędy czy literówki są na tym poziomie działań absolutnie niedopuszczalne, dlatego wszystkie dokumenty wysyłane do firm trzeba sprawdzać z ogromną dozą uwagi. To istotne, bo jeśli zaniedbamy ten aspekt, nie będzie szansy, by dobre pierwsze wrażenie zrobić po raz wtóry… Tym bardziej, że część osób odpowiedzialnych za rekrutację zwraca bardzo dużą uwagę na kompetencje komunikacyjne, również w zakresie związanym ze słowem pisanym. To jedna z kwestii, w ramach których trzeba wykazać się naprawdę dużą rozwagą i przywiązaniem do szczegółów.